Община Добрич обяви обществена поръчка за доста първи копки по водния цикъл
Виж тук!
В първата позиция са включени дейности по изработка на 500 броя брошури и дипляни на стойност 5 хил. лева без ДДС. Втората позиция е за изработка и доставка на 4 билборда, на 4 постоянни обяснителни табели след изпълнението на дейностите по проекта и на 2 информационни табели. Пак към втората позиция са: "организиране на 6 броя публични събития, включително осигуряване на зала, необходимото за това оборудване, кафе паузи и др.; организиране на общо 5 броя официални церемонии (първи копки, церемонии по рязане на ленти) за стартиране на проекта, за стартиране и приключване на строително монтажните работи за отделните подобекти, както и при приключване и въвеждане на обектите в експлоатация и приключване на дейностите по ДБФП; изработване на филм, в който да бъде обхванат целият период по изпълнение на дейностите на проекта; изработване на 60 броя стикери за доставените по проекта машини, оборудване и ДМА." Справка в документацията показва, че филмът е замислен като кинопрегледите от времето на соца – лентата трябва да запечата част от работата по ремонта и церемониите след това.
Дейностите, описани във втората позиция са на обща стойност 175 000 лв. без ДДС. Четирите билборда трябва да струват 40 хил. лева, пак толкова е и цената на обяснителните табели, 2 бона са заделени за информационните табели. Всяко публично събитие ще трябва да струва 5 хиляди лева. Понеже са 6, са предвидени общо 30 000 лв. За всяка от петте официални церемонии (първи копки и рязане на ленти) са заложени по 10 бона, общо 50 бона. Промоционалният филм е с допустим финансов ресурс от 10 бона, а 3 хиляди лева от цялата сума са заделени за информационни стикери.
Интересното в тази обществена поръчка е, че за описаните по-горе дейности ще се търсят изпълнители до 24 август, до когато е валидна офертата. Както вече написахме, във втората позиция е посочено, че включва първа копка "за стартиране на проекта". Което би следвало да означава, че стартът на 19 юли т.г., когато кмет, министър и изпълнители копаха в Добрич, не е включен в обществената поръчка за водния цикъл и не се брои в общия проект. Пак според тази обществена поръчка излиза, че първата копка би следвало да е поне след 5-6 месеца. защото трябва да има конкурс, заседания на комисията, избор, евентуално обжалване и едва тогава подписване на договор с изпълнителя.
Припомняме, че проектът за водния цикъл е за 115 млн. лева с ДДС. Предвижда се да бъде извършена рехабилитация на пречиствателната станция край Врачанци и подмяна на 30 процента от остарялата водопреносна мрежа в града плюс смяна на главните колектори, които водят към пречиствателната станция. Въпреки че са заделени половин милион лева за администриране на проекта и до сега няма оповестена информация откъде точно ще минава водният цикъл и кои тръби ще бъдат подменени.
Припомняме, че след запитване на Бележник стана ясно, че специален човек от общината ще получи 46 хиляди лева, за да информира за водния цикъл. Предвиденият бюджет за възнаграждения по проекта за водния цикъл е 455 хиляди лева, които трябва да бъдат усвоени за 36 месеца. Става дума за администратори, които няма да са на терен, а ще полагат допълнителен труд в общината. Отново публикуваме разпределението на тези пари:
Ръководител на проекта – 75 330 лв.
Координатор – 58 590 лв.
Експерт комуникация, информация и публичност – 46 035 лв.
Юрист на проекта – 37 665 лв.
ВиК инженер, направление пречистване – 58 590 лв.
ВиК инженер, направление ВиК – 58 590 лв.
Експерт счетоводство и финанси – 50 220 лв.
ВиК инженер, представител на асоциирания партньор – 35 573 лв.
Не, няма грешка в заглавието. Точно на 19 юли, денят, в който офицално бе направена първата копка по водния цикъл, община Добрич е обявила обществена поръчка за 5 официални церемонии – "първи копки и рязане на ленти", свързани с водния цикъл на града. Поръчката, която в АОП е под номер 00383-2017-0026, е за 180 хил. лева без ДДС (с ДДС-то стават 216 хил.) и е разделена на две позиции.
В първата позиция са включени дейности по изработка на 500 броя брошури и дипляни на стойност 5 хил. лева без ДДС. Втората позиция е за изработка и доставка на 4 билборда, на 4 постоянни обяснителни табели след изпълнението на дейностите по проекта и на 2 информационни табели. Пак към втората позиция са: "организиране на 6 броя публични събития, включително осигуряване на зала, необходимото за това оборудване, кафе паузи и др.; организиране на общо 5 броя официални церемонии (първи копки, церемонии по рязане на ленти) за стартиране на проекта, за стартиране и приключване на строително монтажните работи за отделните подобекти, както и при приключване и въвеждане на обектите в експлоатация и приключване на дейностите по ДБФП; изработване на филм, в който да бъде обхванат целият период по изпълнение на дейностите на проекта; изработване на 60 броя стикери за доставените по проекта машини, оборудване и ДМА." Справка в документацията показва, че филмът е замислен като кинопрегледите от времето на соца – лентата трябва да запечата част от работата по ремонта и церемониите след това.
Дейностите, описани във втората позиция са на обща стойност 175 000 лв. без ДДС. Четирите билборда трябва да струват 40 хил. лева, пак толкова е и цената на обяснителните табели, 2 бона са заделени за информационните табели. Всяко публично събитие ще трябва да струва 5 хиляди лева. Понеже са 6, са предвидени общо 30 000 лв. За всяка от петте официални церемонии (първи копки и рязане на ленти) са заложени по 10 бона, общо 50 бона. Промоционалният филм е с допустим финансов ресурс от 10 бона, а 3 хиляди лева от цялата сума са заделени за информационни стикери.
Интересното в тази обществена поръчка е, че за описаните по-горе дейности ще се търсят изпълнители до 24 август, до когато е валидна офертата. Както вече написахме, във втората позиция е посочено, че включва първа копка "за стартиране на проекта". Което би следвало да означава, че стартът на 19 юли т.г., когато кмет, министър и изпълнители копаха в Добрич, не е включен в обществената поръчка за водния цикъл и не се брои в общия проект. Пак според тази обществена поръчка излиза, че първата копка би следвало да е поне след 5-6 месеца. защото трябва да има конкурс, заседания на комисията, избор, евентуално обжалване и едва тогава подписване на договор с изпълнителя.
Припомняме, че проектът за водния цикъл е за 115 млн. лева с ДДС. Предвижда се да бъде извършена рехабилитация на пречиствателната станция край Врачанци и подмяна на 30 процента от остарялата водопреносна мрежа в града плюс смяна на главните колектори, които водят към пречиствателната станция. Въпреки че са заделени половин милион лева за администриране на проекта и до сега няма оповестена информация откъде точно ще минава водният цикъл и кои тръби ще бъдат подменени.
Припомняме, че след запитване на Бележник стана ясно, че специален човек от общината ще получи 46 хиляди лева, за да информира за водния цикъл. Предвиденият бюджет за възнаграждения по проекта за водния цикъл е 455 хиляди лева, които трябва да бъдат усвоени за 36 месеца. Става дума за администратори, които няма да са на терен, а ще полагат допълнителен труд в общината. Отново публикуваме разпределението на тези пари:
Ръководител на проекта – 75 330 лв.
Координатор – 58 590 лв.
Експерт комуникация, информация и публичност – 46 035 лв.
Юрист на проекта – 37 665 лв.
ВиК инженер, направление пречистване – 58 590 лв.
ВиК инженер, направление ВиК – 58 590 лв.
Експерт счетоводство и финанси – 50 220 лв.
ВиК инженер, представител на асоциирания партньор – 35 573 лв.
Коментари
Наистина се оказа, че е кръгъл идиот....!