Съветът по туризъм в Добрич търси лого и слоган за несъществуваща дестинация

Та водени от тези разсъждения ние се заинтригувахме, поискахме да разберем нещо повече за нашия, неизвестен до момента туристически продукт и написахме до пресцентъра на община Добрич следното:

Изпратихте съобщение за конкурс за туристически слоган, който да представя най-добре град Добрич като туристическа дестинация за културно-исторически, спортен, конгресен, панаирен и бизнес туризъм. Ако Добрич представлява туристическа дестинация, то той трябва да предлага туристически продукт. Туристическият продукт е пакет от услуги. Въпросите на Бележник са:
1. Кой е туристическият продукт на град Добрич?
2. Кои са туристическите обекти, които предлагат туристически услуги?
3. Кои са туристическите услуги в град Добрич?"
Няколко дни по-късно получихме отговор ( виж по-долу), в който ни казват какви според закона за туризма са определенията за туристически продукт, туристически обект и туристическа услуга. Дават ни и обяснения какво по смисъла на закона може да бъде туристически продукт в Добрич и кои биха могли да бъдат туристическите обекти и услуги. От отговора не става ясно какъв е пакетът от туристически услуги в Добрич, къде е предлаган, какви са цените... Не става ясно и каква услуга предлагат в момента градският парк или Старият Добрич, които са посочени като туристически обекти. Нито пък как ще бъдат разработени, ако действително бъдат превърнати в туристически атракции. Става ясно обаче, че автор на желанието да създаде туристически имидж на Добрич не чрез продукт, а чрез лого и слоган, е консултативният съвет по туризъм към общината. От отговора разбираме колко важен е този обществен орган и колко заседания е провел. Явно обаче, освен че е направил предложение за лого и слоган, консултативният съвет по туризъм не е счел за необходимо да разясни кой е туристическият продукт на града и какъв е пакетът от туристически услуги, на които ще се търси имидж.
Сега ще почакаме до 14 ноември, за да видим дали пък поканените да участват в конкурса за туристически слоган на Добрич няма да открият кой е туристическият продукт на града, или поне в коя дестинация е включена общината. Все пак класираният на първо място ще получи две хиляди лева!
Отговорът на община Добрич:
"1. Кой е туристическият продукт на град Добрич?
По смисъла на Закона за туризма "туристически продукт" е съвкупността от специфични стопански дейности и природни и антропогенни условия и ресурси в рамките на определена територия, предлагани и потребявани от туриста по време на неговото пътуване.
Туристическият продукт на град Добрич се формира като съвкупност от природни ресурси - градски парк „Св. Георги“, Център за защита на природата и животните; културно-исторически забележителности - всички обекти на Регионалния исторически музей, Художествената галерия, АЕМО „Стария Добрич“, църкви, мемориални комплекси, Лапидариум и др., местните атракции, свързани с бит, обичаи или специално организирани – панаири, изложения, фестивали, състезания и др. Част от туристическия продукт на град Добрич са заведенията за хранене и разлечения, средствата за подслон, транспортните услуги и инфраструктурата.
2. Кои са туристическите обекти, които предлагат туристически услуги?
Дефиницията за Туристически обект е визирана в чл.3, ал.2 на Закона за туризма. В тази връзка конкрекно за град Добрич туристическите обекти са:
• местата за настаняване – хотели, семейни хотели, стаи или апартаменти за гости, туристическа спалня;
• заведенията за хранене и развлечения (самостоятелни и прилежащи към местата за настаняване) - ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове;
• РИМ, Художествена галерия, Център за защита на природата и животните, АЕМО „Стария Добрич“, градски парк „Св. Георги“, Военно гробище и др.
3. Кои са туристическите услуги в град Добрич?
Според Закона за туризма "основни туристически услуги" са настаняване, хранене и транспортиране, а "допълнителни туристически услуги" са услуги, свързани с пътувания, развлечения, прояви и други събития с културен и опознавателен характер, конгресни и делови прояви (организиране на срещи, конференции, семинари, обучения, презентации и други корпоративни събития), спортно-анимационни и водноатракционни услуги, здравни, спа и уелнес услуги, ползване на въжени линии, отдаване под наем на плажни съоръжения, ски екипировка, превозни средства и на плавателни средства за спорт, туризъм и развлечение, услуги, предоставяни от школи и клубове по танци, езда, ветроходство и други водни спортове, услуги, предоставяни от ски училища, и други услуги, предлагани и потребявани от туристите по време на тяхното пътуване и престой. Например за Добрич допълнителни туристически услуги са изложенията и панаирите, спортните състезания, фестивалите, посещение на обектите на РИМ, художествената галерия, парка, зоопарка и др.
На основание чл.13 от Закона за туризма, Кметът на общината, на чиято територия има изградени и функциониращи места за настаняване, създава Консултативен съвет по въпросите на туризма. В него участват с равен брой представители от една страна на местната администрация и музеите, от друга страна на браншови организации, физически и юридически лица, които имат отношение към развитието на туризма в нашия град.
Консултативният съвет по въпросите на туризма е важен обществен орган, който подпомага администрацията и Общинския съвет при вземането на решения за развитието на туризма. Организацията и дейността на съвета се осъществява съгласно Правилник, утвърден от Кмета на общината. През 2016 година, до момента са проведени 5 редовни заседания на съвета. Една от основните задачи на консултативния съвет е ежегодно да одобрява проекта на Програмата за развитие на туризма преди внасянето му в Общински съвет. Финансирането на Програмата се формира от приходите от туристически данък, като в Закона за туризма е разписано за какви дейности могат да бъдат разходвани средствата.
Едно от заложените мероприятия за 2016 година е изработване на лого, слоган и символ на град Добрич. В тази връзка с решение на Консултативния съвет по въпросите на туризма са проведени 2 допитвания сред гражданите на Добрич и е обявен конкурс за проект на туристически слоган, след избирането му ще бъде обявен конкурс за туристическо лого.
Община град Добрич"
--------------------------------------------
*Според закона за туризма туристическа дестинация е "регламентирана съвкупност от икономически, социални и културно-екологични дейности, осъществявани в туристически обекти с реални граници, с цел създаване, реализация и потребление на стоки и услуги, формиращи атрактивността на туристическия продукт (пакет) с устойчива конкурентоспособност и ефективност".
Добавете коментар