ДПС и ГЕРБ дали най-много пари на медиите за реклама

Общата сума, дадена от партиите и коалициите зв медиите до момента е 1.421 млн. лв. без ДДС.
Сред включените в мониторинга медии най-предпочитани продължават да са вестниците "Труд" и "24 часа". Засега към тях са отишли общо 249 279, 65 лв. без ДДС.
На второ място по привлекателност за рекламиране се нарежда Канал 3 с приходи от 186 903 лв. без ДДС. Телевизията е най-предпочитаната електронна медия, която изпреварва и бТВ, и Нова тв, и БНТ. Най-сериозният рекламодател в Канал 3 е ДПС с 49 900 лв. Следват ГЕРБ с малко над 41 хил. лв., БСП – 30 хил. лв. Преди около месец скандалният депутат от ДПС и неуспял шеф на ДАНС Делян Пеевски официално придоби телевизия Канал 3, която към момента се оказва основен притегателен център на политическа реклама.
В наблюдението са включени сайтовете на 43 медии – електронни и печатни – 5 телевизии, 4 радиостанции, 18 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. Мониторингът обхваща 12 регистрирани за местните избори политически партии и коалиции – всички парламентарно представени политически сили (НФСБ и ВМРО са с отделни регистрации, а Български Демократичен Център се отдели от "България без Цензура"), получилите повече от 1% на проведените миналата година парламентарни избори Движение 21 и Глас Народен.
Въпреки че предизборната кампания е в разгара си, без оферти за нейното отразяване остават сайтът Novini.bg, както и вестниците "Черно море", "Добруджанска Трибуна" и "Дума".
Focus News и Радио Фокус, които сключват съвместно договори за отразяване, продължават с практиката си от миналата година да ги публикуват в почти напълно нечетлив формат, което максимално затруднява установяването на сумите, за които са сключени, отчитат от института.
Добавете коментар